You are currently viewing למה צריך שרת DNS משני (secondary DNS Server)

למה צריך שרת DNS משני (secondary DNS Server)

אתם בעלי שרת לינוקס אחד ומאחסנים עליו מספר אתרים (או רק אתר אחד). לרוב זה יהיה שרת עם קונטרול פאנל. הקונטרול פאנל הכי טוב היום בשוק הוא של סיפאנל. על השרת יש לכם DNS Server שמתוחזק ע"י הקונטרול פאנל ושמספק ללקוחות שלכם שרותי DNS.

 

מה המצב היום אצל רוב בעלי השרתים?

לרוב בשרת הסיפאנל יש דומיין ראשי שלו יש שתי רשומות A רקורד – ns1.yourdomain.com ו-ns2.yourdomain.com.
אם יש לכם שני IPs על השרת כל אחת מרשומות ה-NS של הדומיין כנראה מופנה לאחד מה -IPs של השרת, אם יש לכם רק IP אחד על השרת שתי הרשומות כנראה מופנות לאותה כתובת IP. השרת היחיד שלכם, מטפל בכל בקשות ה DNS של הדומיינים של הלקוחות שלכם.

 

הבעיות

  1. אם השרת למטה, ה-DNS יפסיק לעבוד.
  2. יכול להיות גם ששירות ה DNS על השרת שלכם יפול באופן זמני. על שרתי סיפאנל זו לרוב לא בעיה, שכן הפרוססים האוטומטיים של סיפאנל יעלו את השרות תוך כמה דקות.

 

התפיסה הרווחת

אם השרת כבר למטה, אז לא משנה שגם ה DNS של הדומיינים של הלקוחות למטה, בכל מקרה האתרים שלהם לא יעבדו.

 

למה התפיסה הזו שגויה

היום, עם שרות האימייל של גוגל, רבים מלקוחותיכם כבר לא מאחסנים את האימיילים שלהם אצלכם, אלא ה DNS של הדומיין שלהם, ה-MX, מפנה את האימיילים שלהם לגוגל. אם ה-DNS לא יעבוד, אם השרת נפל, או השירות הספציפי של ה-DNS על השרת נפל, ה-MX של הלקוחות שלכם גם לא יעבוד והם יאבדו דואר שנשלח אליהם.

 

הפתרון

שרות DNS משני (Secondary DNS) שאני מספק לכם על שרת מרוחק. כך שתוכלו להגדיר את ns1.yourdomain.com עם כתובת ה IP של השרת שלכם, והוא יהיה ה NS הראשי, ואת ns2.yourdomain.com עם כתובת IP שאני אספק לכם שתהווה כ DNS המשני שלכם. כל עוד אחד משני שרתי ה DNS נמצא למעלה, ה-MX של הלקוחות שלכם תמיד יעבוד והם תמיד יקבלו את האימיילים שלהם.

 

מחיר

החל מ-60 ₪ לחודש (בלי שום התחייבות. במידה שתרצו להפסיק את השרות תוכלו לעשות זאת מתי שתרצו)
+ 150 ₪ הקמה חד פעמית

(המחירים לא כוללים מע"מ)
 

מה כלול במחיר

  • הקמה והגדרה של כל הדומיינים שב-DNS שעל השרת שלכם בשרת ה DNS המשני שלי
  • הגדרת הרשאות ב DNS שעל השרת שלכם לגישה מהשרת DNS שלי
  • הגדרת A RECORD אצלכם בשרת ואם צריך גם ברג'יסטרר
  • לפי הצורך, הרצת סקריפ לעדכון יומי של דומיינים חדשים על השרת שלכם, אצלי בשרת.
  • בדיקות תקינות
  • תמיכה חודשית של 1 שעה בנושא DNS בלבד. כל שעה נוספת, או בנושא אחר במחיר שעתי מלא. כמובן, אם המערכת שלי לא עובדת, הטיפול הוא באחריותי בלבד ולא קשור לסקופ התמיכה. (לעניות דעתי ולמירב ניסיוני, לא תהיה לכם צורך בתמיכה בוודאי לא של שעה שלמה)

כתיבת תגובה